Thursday, January 14, 2010

Cerita Seorang Ibu Yang Bekerja

dipetik dari http://ummiadnin.blogspot.com

Waktu pulun nak menghabiskan kerja hari tu, huda pun ikut sama ke ofis..
semua mainan dia saya angkut sama...kononnya taknak bagi dia boring...
tapi, at last, nak jugak duduk kat ummi dia..
so, terpaksala cek bayaran sambil memegang huda...
Tapi, dengan syarat...huda pun nak kena pegang kertas jugak...if not..maka koyakla baucar-baucar orang lain...hehe..
anak saya ni memang sgt teruja terhadap kertas dan plastik...
Nampak steady je dia tgk monitor komputer tu kan...
Pastu bila dah penat, kami biarkan huda bergolek-golek atas tilam yang dibentangkan tikar... sempat lagi dia posing apabila abah dia amik gambo...nasib baik amik gambo dgn handset, kalo tak mesti dia buat muka pelik...hehe..
Nasib baik huda tak banyak ragam...merengek2 dan lastly tertido...Waktu malam plak...dia sanggup taknak tido walaupun dah mengantuk...nape ek? budak2 suka tahan mata dia kan asalkan dia dapat main..dia pun nak menulis dan menghentak-hentak pen dan kertas atas meja...sambil mengesot laju atas meja tu..

mentang-mentangla meja tu licin...hehe...mula-mula memang excited la ..tapi tak lama je, dah mengamuk nak pegang mouse dan memicit-micit keyboard...
Anyway...buat kerja dengan ditemani anak tetap membuatkan hati kita jadi lebih tenang...banyak macammane pun tak stress..asalkan suami anda ada untuk memujuk dan menyalin lampin anak anda bila2 perlu...
Yang penting keje kena ikhlas...tensen pun, senyum je la...kena pekik pun, jauhkan je la gagang telefon dari telinga anda...haha..
p/s: ini cerita isteri saya..cerita ni bukan satu hari saja..malah berlarutan sehingga seminggu (termasuk hujung minggu)
Pengajaran: bagi isteri, ada suami yang sanggup jaga anak ketika anda sibuk bekerja merupakan nikmat yang besar..hehe

6 comments:

xetxet said...

wahhh.... ekcik-kecik dah kena gi keje..

nadmin said...

cik xetxet: itu la pasal..terpaksa..

Fadliana said...

ye la en. nadmin..bertuah badan dapat suami mithali ni...hehe...satu dalam dunia...betulkah?

tapi, adakah storie ni en.nadmin amik sebab malas menghapdet belog en. nadmin ek?hehe

nadmin said...

Puan Fadliana,

tak apa lah puan, kan dah dikreditkan ke blog puan entri saya ni

NOORIDAYU BINTI NODIN said...

respect la kat family nie..
Busy2 pun, anak xdi lupekan..
Memang Kebahagian Milik Kamu Berdua.

bina badan said...

selamat hari ahad
singgah sini jap....hehe....
selamat berblogging....


____________________________________
dapatkan panduan bina otot badan lelaki secara percuma disini....