Sunday, September 27, 2009

Hari Raya

Hari Raya kali ni,
Pertama kali kami merayakannya bertiga..dengan kehadiran Amna Huda..
Mak, Abah, Mak Mentua, Bapa Mentua, Adik-adik, Kakak Ipar dan adik-adik ipar, masing2 tak sabar nak beraya dengan kehadiran Huda..

Hari Raya Pertama,
kami ke Melaka, singgah seketika di Parit Sulong..sesudah lewat malam, baru pulang..banyak sekali rumah-rumah saudara mara yg dikunjungi..

Ini gambar yang diambil dengan tok, wan dan pakcik-pakcik dan makcik-makcik Huda di Batu Pahat

Hari Raya kedua,
kami pulang ke JB..jumpa atok dan nenek Huda pula..

Huda bergambar dengan atok,nenek dan makcik2 di JB

Dari Raya kedua hingga keenam, tiap2 hari kami beraya..
dari JB, Plentong, Kota Tinggi, Felda Adela, Felda Pasak, Felda Lok Heng dan Segamat..semua rumah saudara mara kami redah..lewat malam baru sampai rumah..
Alhamdulillah sepanjang beraya, Huda tak buat perangai..
Malah Huda gemar sekali melihat pemandangan luar kereta sepanjang perjalanan..
Tak boleh nak baringkan dalam kereta, Huda pasti merengek..
Huda nak duduk dan berdiri aje..lenguh makcik-makcik dan pakcik-pakcik Huda nak pegang..
Kalau ada perkara yang menarik hatinya, pasti Huda melompat2 (lagi lenguh la tangan org yg memegangnya..hehe)

Di dalam cuti Raya juga, banyak perkara baru mengenai Huda..
yang pertama: Huda baru menyedari dia mempunyai tangan..sepanjang hari Huda asyik dengan tangannya..melihat-lihat tangannya bergerak..Huda baru menyedari dia ada tangan..hehe..kadang2 sampai ketawa melihat tangannya sendiri..

Lama-kelamaan, huda juga menyedari dia ada kaki..mula-mula saya fikirkan apalah yang huda tengah buat asyik pandang ke bawah sahaja bila didukung..2 3 hari kemudian, barulah umminya sedar yang rupa-rupanya Huda sedang asyik melihat kakinya..hehe..

Huda juga sudah pandai menonton TV..kalau diletak di depan TV, pasti dia asyik sahaja berbual dan ketawa..mungkin Huda menyangka yang para pelakon dan pengacara di TV sedang mengagah-agahnya..hehe..seronok melihat gelagat Huda..

Itulah cerita sepanjang seminggu kami pulang ke Batu Pahat dan JB..esok, kami akan pulang semula ke Kuala Lumpur..esok, Isnin, kami cuti kerana nak elakkan kesesakan jalan raya..
Sudah tentu Tok Wan, Tok, Atok dan Nenek serta pakcik2 dan makcik2 akan merindui Huda dan gelagat2 Huda yang comel..

Saya dan isteri akan kembali bekerja hari Rabu..sindrom malas dah mula melanda..hehe..Ok, itu sahaja untuk kali ni..semoga kita meneruskan amalan-amalan kita pada bulan Ramadhan dalam bulan-bulan yang lain juga kerana amalan yang terbaik ialah amalan yg sentiasa dilakukan dengan istiqamah..

p/s: tahniah kepada PaiJo (Fairuz Johari: Majistret Melaka) dan isteri di atas kelahiran cahaya mata pertama (Afiq namanya) (Saya sempat melawat mereka di Parit Raja, BP)

Gaya terbaik Huda (pedulikan abahnya)

7 comments:

FirJah said...

salam aidilfitri utk nadmin, fad & huda..
moga bahagia selalu...
uda nak duit raya tak?? meh jalang2 kat trg .. hehe

mamanoa said...

wahhh...dua-dua belah ader tema kaler...best nya...mmg meriah..ni br namer raya sakan ni...

nadmin said...

FirJah: salam aidilfitri utk jah, fir dan anak..huda dapat duit raya, dia gigit aje..suma benda nak masuk mulut..haha

nora: memang sakan, sampai hari ni terasa lenguh2 badan..haha

nazat said...

salam aidilfitri nadmin sefemli..

cumel anak ko eh..macam ummi dia hokeiiii!!

umah aunti ni kat seri kembangan xmau datang ke??kehkehkeh

nadmin said...

mmg la comel..ada gen abah dia..tu yg jadi comel..kahkahkah..

huda tanya, auntie nak bagi duit raya berapa?..kalo lepas duit minyak keta abh bleh la..hehe..kat Huda bg 2 hengget pun ok..

zetty said...

alahaiii.. comeinya anak ko nadmin..bila ko nak buat open hse?

nadmin said...

zetty: dtg aja rmhku bila2 masa..aku tak berani buat open house sbb parking kat rumah aku terhad sgt..jln pun sempit..hehe..nak dtg bgtau ye zetty..