Wednesday, October 24, 2007

Jalan-Jalan Raya

Hari Sabtu, aku dan isteri bertolak pulang ke Kuala Lumpur dari Batu Pahat..
Alhamdulillah kami selamat sampai..
Malam tu jgak..kami dapat sms dari Suhail..ajak berjalan raya pada hari esoknya iaitu hari Ahad..Kami setuju..dua rumah sahabat sejak dari UIA yang kami dah rancang..
aku memang dah lama tak jumpa dua orang ni..

Ahad.. walaupun masih diulit keletihan, aku tetap bersemangat nak jalan raya..
Rumah sahabat pertama, IPIN namanya..sekarang tengah mengajar kat Klang..guru JQAF..
kami ke rumah keluarganya di Sungai Tua..
Kemesraan antara kami masih lagi hangat walau dah lama tak jumpa..

Lama jugak dok kat sana..kami makan tengahari...kami juga dapat tau dari Ipin yang Suhaimi dan Ina Naim nak datang rumah dia..hajat di hati nak jgak beraya dengan..bleh la bergambar..hehe..

tapi..Depa sampai lambat la...dan on the way balik, kami terserempak dengan kereta depa..alahai melepas nak beraya dengan depa..walaupun aku ni bukan peminat setia, tapi kalo dapat bergambar pun ok jgak kan?..tapi dah bukan rezeki..

Lepas rumah Ipin, kami bertolak pula ke rumah IKRAM...rumah dia terletak di Kampung Padang Balang, jalan Gombak..

Ikram dah Kahwin..dah ada sorang anak pun..Anas Al-Ikram namanya..macam-macam kami bualkan..maklumla dah lama tak jumpa...dari hal peribadi, isu semasa sehinggalah ke politik dunia..

Hari Isnin, Ikram telefon aku..ajak beraya di rumah abang Jaafar Rahim....
Wah..memang bagus sangat tu...dah lama sangat aku tak jumpa dngan Jaafar Rahim..

Seperti dirancang, malam tadi, aku, suhail, ikram(keje kat PTS),nua manshur(editor di DBP), ajib(bisnes), mali+farah (baru kawin), berg (presiden PKPIM) bertemu di rumah abg Jaafar..dah lama tak rasa suasana sebegini..teringat waktu kami mula-mula melangkah ke UIA Gombak..memang selalu bertemu tokoh2..untuk ilmu dan pengalaman...

Abg Jaafar..seperti kebiasaan..menunjukkan buku-bukunya yang semakin bertambah..penuh satu bilik..dari yg atas rak sampai ke atas lantai..ditambah dengan rak-rak baru..memang penuh rumah dia dengan buku..

Bila bertemu...memang macam-macam kami bualkan..hal-hal hangat dan panas yang tak boleh sangat nak cerita kat sini..

Malam tu, Mali+Farah yang baru kawin tido kat rumah aku..Alhamdulillah...aku dah pindah ke rumah yang lagi besar..bleh la Mali+Farah tido dengan selesa..itupun kena tido atas comforter yang depa dapat hadiah..hehe..sorila..rumah tak cukup tilam..

Memang aku benar-benar terasa nikmat berukhuwah dan bersahabat..
Kepada semua dan kepada diriku sendiri..jagalah sahabat dan kawan-kawan kita sebaik-baiknya...
Susah nak dapat kawan dan sahabat yang betul-betul baik sekarang ni..bila dah dapat, syukurilah..

Hujung minggu ni aku nak beraya lagi...syoknya raya

6 comments:

Sufanasrin said...

nadmin, mulanya aku ada plan nk beraya ke rmh ko tp aku x brani janji takut x sempat.. pastu, mmg aku x sempat pun..aku smpi kl pun da pukul 8pm =) sorila bro..papehal alhamdulillah interviewku berjalan lancar..

Mohd Nadmin said...

Arin..wah..sempat jgak ko tgk blog ye..ko kat mana dah tu?..ok..aku doakan ko dapat yang terbaik..

AM said...

hahaha itula suhail cerita. kalau tak mesti dah anak gamba dengan ina & suhaimi kan?

AM said...

'anak gamba'? 'ada gamba' I meant. hehe.

Sufanasrin said...

waah..ina naim kira dah join budak2 uia la skrg ni eh?! teringat ms kat uia nyaris nk terlanggar suhaimi sbb nk kejar lecture..sapa suruh dia jalan smbil sms?! hehehe..

Mohd Nadmin said...

am: sudah tentu..dan bleh berbangga..hehe

arin: member aku tu memang baik dgn suhaimi..
lebih kurang macam tu la arin..
wah, kalo ko terlanggar suhaimi, mesti lain plak citernya..hehe