Friday, September 07, 2007

Alam Baru

Banyak perkara baru yang berlaku sejak 20 Ogos yang lepas..
Perkara-perkara yang tak terduga, sangat mengembirakan, sangat mendebarkan..dan macam-macam lagi..semuanya bercampur-campur..
20 Ogos hingga 3 September 2007, 13 hari sahaja.. tapi aku rasa macam 13 tahun.
Sebab banyak sangat peristiwa yang berlaku..

20 Ogos 2007
Aku lapor diri di INTAN Kemaman...lapor diri untuk menjawat jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik..dari 20 hingga 30 Ogos, banyak perkara baru yang aku belajar mengenai Pegawai Tadbir dan Diplomatik..
dan sudah tentu kawan-kawan aku makin bertambah.. lebih kurang 331 orang yang melaporkan diri..
Tapi aku tak dapat la nak kenal semua..
perkara pertama yang aku kena buat apabila melaporkan diri ialah cukur misai..hehehe..lawak betul..
nasib baik aku bawa pencukur..kalo tak, tak pasal-pasal kena beli..memang semua yang melaporkan diri, tak bermisai, tak berjambang, tak berjanggut...
Dan yang paling kelakar..ada sorang budak UIA ni, aku tak kenal..sebab selama ni, dia bermisai tebal..sampailah dia tegur aku..
sejak hari tu, bermulalah hidup aku sebagai PTD...

31 Ogos
Inilah tarikh yang aku nanti-nantikan..reunion SCOLOBU (Budak-budak SMAP SPM 1999)..aku risau betul bila dapat tau aku kena berkursus 10 hari untuk PTD..tapi Alhamdulillah tak sampai 31 Ogos..kalau tak, melepas la nak jumpa kawan-kawan yang dah lama betul aku tak jumpa..dalam tahun ni, inilah tarikh yang paling aku nantikan..
Tak kesah aku keletihan lepas kursus, aku nak pergi jgak...dan akhirnya aku sampai..kat Cherating..dekat aje sebenarnya dengan Kemaman..tapi aku balik KL dulu pasal rindu sangat kat isteri yang tersayang...
Memang sangat seronok REUNION SCOLOBU ni..aku ketawa sampai sakit rahang aku..macam-macam aktiviti..bila teringat semula gelagat kawan-kawan, aku senyum sendiri..dan yang paling seronok, isteri aku turut suka sangat-sangat lepas balik dari reunion..memang selalu sangat dia cerita pasal REUNION tue..memang dah sah wife aku pun tegolong dalam SCOLOBU dah sekarang..
Asma', anak Shah memang aku rindu kat dia..hehe..tak sabar nak dapat anak..comelnya Asma'...

3 September
Hari ni aku melaporkan diri di MITI (Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri)...aku dah bertugas di sini sebagai Penolong Pengarah...
Aku baru je dapat rumah semalam selepas berhari-hari mencari rumah yang sesuai..susah nak cari rumah sewa yang murah di KL.. akhirnya aku dan isteri buat keputusan menyewa di Gombak dengan sewa sebanyak RM500...mahal kan?...tapi dah xde rumah lain yang sesuai..
ok dulu setakat ni..

2 comments:

Anonymous said...

Nadmin,
ko mintakle kuarters kerajaan,
kat segambut dekat ngan masjid wilayah tu..kt sket ngan ofis ko kan..
minta cc kat ofis ko borang minta kuarters,
then ko hantar sendiri ke jpm,
ada officer nama wan azizan yang incharge,
hantar sendiri better,
bagitaula ko perlukan rumah,
kalau ko tak kisah dapat rumah yang downgraded(untuk kakitangan sokongan) pun ok(rmh kecik lagi senang nak kemas...)bagi akule..tapi terpulang...

dewangga sakti said...

Salam perkenalan Nadmin,
Sewa rumah di Gombak memang mahal!Alasannya kerana berdekatan LRT dan kemudahan awam yg lain.Dkt Tmn Melati lagi mahal.
Mari kita pakat sewa di mahallah di UIA!he he