Monday, November 28, 2005

Cerita Pasal Raya

Cerita pasal raya...
Rasanya raya kali ni, mmg sakan aku beraya.. Dari Johor, sampai ke Kedah, aku beraya sakan.. mana taknya, raya pertama, aku dan famili dah ke JB..melalui Kota Tinggi.aku dan famili beraya dengan datu saudara aje.. maklumlah tok dan wan nun jauh di Kedah... Raya ke2,ke3 sekadar berada di rumah, menunggu tetamu yang dah janji nak datang..dan tak sabar menunggu raya ke4 pasal nak balik Kedah..dah lama aku tak balik kedah..dah setahun lebih rasanya...Aku dan famili berada di Kedah selama 5 hari..memang raya sakan..pagi-pagi kuar..malam balik rumah tok..terus tidur..Habis satu Kedah aku dan famili pusing..
Balik dari kedah..terus ke JB lagi skali..kali ni aku dan kwn2 la..famili tak ikut..pasal aku pun nak melawat rumah kwn2 kat JB..mmg dlm hati bertekad, raya kali ni, aku kena turun JB jgak..tak kiralah apapun yang terjadi..walaupun masih terasa keletihan travel dari kedah sampai B.Pahat..namun, ada sesuatu yang istimewa menanti di JB menyebabkan keletihan yang aku alami hilang..satu inspirasi, semangat, pelengkap, dan masa hadapan berada di JB..dan aku aku menemuinya di sana..

Dan raya kali ini..julung2 kali aku mengadakan satu program yang dapat mengumpulkan rakan2 uia walaupun kami sedang bercuti..Syoknya Raya di Batu Pahat..atau marhaban sebenarnya..mmg rasa bersyukur..kerana kemeriahan marhaban..walaupun ada objektif yang tak tercapai..Lebih Istimewa apabila inspirasi, semangat, pelengkap dan masa hadapan ...berada di rumahku..
Keluar pagi..malam baru sampai rumah..

Apa yang aku tulis kat atas?...aku pun tak tau..
Tapi yang penting..raya kali ni mmg aku rasa sgt GEMBIRAAAAA :)

Tazkirah untuk hari ini: Kadang2 kita tak menyangka bahawa Allah akan mengurniakan sesuatu nikmat itu kepada kita menyebabkan kita berasa amat gembira..kadang2 kita juga tidak menyangka, Allah akan menarik nikmat dari kita..menyebabkan kita berasa amat sedih..justeru bersedialah untuk menghadapi kedua-duanya..kerana kedua-duanya adalah adalah kurniaann Allah yang pasti ada kebaikan untuk kita..

1 comment:

Anonymous said...

Where did you find it? Interesting read here