Sunday, November 16, 2008

Tiap-tiap hari assignment dan cirit birit

Assalamualaikum dan salam sejahtera kawan-kawan..

Alhamdulillah, ada kesempatan untuk kemaskini..
Sebenarnya tujuan saya melayari internet adalah untuk cari maklumat pasal integriti..
tapi lebih banyak masa dihabiskan untuk baca blog..haha

Sudah sebulan saya mengikuti kursus DPA..
Minggu lepas, saya telah mengikuti modul Komunikasi Berkesan dan Bahasa Malaysia..
Dalam modul ni, tiap-tiap hari ada tugasan..
Jadi, tiap-tiap hari juga saya dan kawan-kawan lain berjaga malam untuk siapkan tugasan..

Untuk makluman, dalam kursus DPA, masa yang betul-betul kosong adalah pada waktu tengah hari, dan selepas jam 10 malam..waktu-waktu lain dipenuhi program...

Jadi kalau nak buat tugasan pun, selepas jam 10 malam..
Hari Sabtu dan Ahad yang baru berlalu ni, ada program, jadi senggang masa tak banyak...dan tak dapatlah saya dan kawan-kawan lain balik rumah..huhu..sedih..dan risau memikirkan isteri..

Oh ya, mengenai modul yang saya ikuti minggu lepas,
saya belajar cara tulis surat rasmi, memorandum jemaah menteri, buat minit mesyuarat, buat ucapan untuk menteri dan penggunaan Bahasa Melayu yang betul...

Minggu lepas juga, saya mengalami cirit birit, tekak yang selalu loya dan pening kepala..tak selesa..tapi redha...kawan-kawan kata mungkin sebab pembawaan isteri saya yang baru hamil..hehe..ada juga orang kata sebab saya sayang sangat isteri saya..memang pun..haha..

Oleh sebab perkara-perkara yang saya alami di atas, selera makan saya turut berkurang..dalam masa yang sama, isi perut asyik keluar..oleh itu, berat badan saya yang naik 3 kilo sepanjang bulan lepas, telah turun ke paras biasa..agaknya memang Allah tak nak bagi saya gemuk..haha..tak pe la kalau saya kurus kering pun kan?..tapi BMI saya normal...bukan kurus..cuma memang badan saya nampak sekeping aje..

Saya rasa cukup dahulu untuk kali ini..jumpa lagi..

2 comments:

Anuar Manshor said...

Hati kau tidak bahagialah itu. Kalau bahagia nanti, pasti badan macam "dipam-pam". hehe

nadmin said...

aku bahagia pun,
badan tak naik-naik nuar..haha..